De eerste dagen in Mexico, Cancun & Playa del Carmen

9 november 2017 - Playa del Carmen, Mexico

Nadat Reinout mij had afgezet (nogmaals bedankt! )op Schiphol was het eindelijk zo ver. Vliegen naar Mexico over Amerika. In het vliegtuig zat ik naast een vrouw die al eens in Mexico was geweest en mij wat tips kon geven. Aangekomen in de avond op het vliegveld van Cancun regende het, niet wat ik had verwacht. Na een lange tocht ben ik direct naar het centrum gegaan met een bus. Door het donker aangekomen bij het hostel waar ik direct ging slapen. Qua tijdsverschil: het is hier 6 uur eerder dan in Nederland.

De volgende dag was het super warm. Deze dag stond in het teken van bijkomen en de stad verkennen. De stad Cancun is bijhoorlijk toeristisch en de meeste excursies en activiteiten vinden plaats in de steden en gebieden erom heen. De stranden zijn ook nog een stuk verder. Het is hier 28 graden. In Mexico betaal je met peso (22=1euro) en het eten is hier totaal anders en een stuk lekkerder dan het Mexicaans eten in Nederland. Morgen ben ik van plan om naar playa del Carmen te gaan, iets zuidelijker.

Via een goedkope bus ben ik aangekomen in Playa del Carmen, een stad direct aan het strand. Het is hier nog bijhoorlijk toeristisch. Wel is hier veel meer mogelijk qua snorkelen en duiken. De eerste dag ben ik hier naar het strand gegaan, heerlijk:) In de avond kennis gemaakt met een aantal hostelbewoners op ons dakterras. Veel Amerikanen en Canadezen komen deze kant op vanwege de goedkope drank. Je betaalt hier een euro voor een corona of biertje en 5 euro voor een fles rum Captain Morgan. De Canadezen maken hier goed gebruik van en beginnen in de ochtend al met drinken. Het resulaat: gekke dansjes, veel geschreeuw en grappige situaties. Naast de Canadezen was er een meisje uit Tsjechië waar ik het goed mee kon vinden. De dag erna ben ik eerst met haar naar het strand gegaan en daarna met een andere groep gaan snorkelen bij het eiland Cozumel.

image

Ik lag nog niet zo lang in het water toen er een Koreaan naast mij wat wilde filmen onder water. Terwijl hij aan het filmen was maakte hij hele rare bewegingen alsof hij aan het verdrinken was. ik ging maar even kijken, bleek dat hij echt niet goed kon zwemmen en bijna verdronk. Hij was super blij dat ik hem hielp. Hij vertelde nog maar een paar dagen aan het oefenen was met zwemmen. Samen met deze man en 2 Amerikanen van de boot zijn wij het eiland opgegaan en hebben wij daar gelunched. Daarna het centrum ingegaan om samen te eten en om bij alle verkopers langs te gaan. Alles is te koop hier: drugs, drank, speelgoed en namaak spulletjes.

Tot nu toe bevalt Mexico mij heel goed en ben ik vooral erg benieuwd naar de minder toeristische plekken, Vooral het duiken :) Vandaag ga ik naar Tulum en sluit ik aan bij een meisje uit Tsjechië die ik eerder had ontmoet. Die wilde ook richting Belize gaan. Zie de kaart om de route te zien die ik tot nu toe heb afgelegd.

Het internet is hier niet altijd stabiel. Een aantal foto's uploaden lukt nog wel maar voor de filmpjes zullen jullie nog even moeten wachten:) Het posten van een stuk tekst geeft al veel problemen met het uitvallen van Wi-Fi

1. Pieter 1:
    9 november 2017
    Ik houd niet zo van typen, maar verder wel leuk hoor!